דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שאלת המיליון דולר - דירות למכירה או דירות להשכרה ? 

מאת    [ 07/12/2008 ]

מילים במאמר: 565   [ נצפה 4876 פעמים ]

השאלה באיזה אפיק לבחור: דירות להשכרה או דירות למכירה היא שאלה שרבים מתחבטים בה. יש יתרונות לכאן ולכאן כמו גם חסרונות אך גם מצב שוק הנדל"ן, המשכנתאות והמצב הכלכלי הכללי יכולים להשפיע על העדפת אחת החלופות על פני השנייה.
דירות למכירה או דירות להשכרה - שאלה של השקפה
בבואכם לשקול את השאלה דירות להשכרה או דירות למכירה ראוי שתשאלו את עצמכם מה היא נקודת ההשקפה שלכם : מצד אחד ישנם אנשים הרואים בתשלומי שכירות - בזבוז כסף, מאחר וניתן בכסף הזה לרכוש דירה ולהיות בעל נכס, מאידך גיסא קיימת אסכולה שטוענת כי דווקא דירות להשכרה הן הפתרון האידיאלי למחפשים דיור מאחר וזהו פתרון המאפשר לשוכרים להשקיע את כספם בשוק ההון במטרה להרוויח ממנו יותר.
דירות למכירה - מן ההיבט האישי
דירות למכירה לא מתאימות לכל אחד וזאת מכמה סיבות. רכישת דירה כרוכה, על פי רוב בנטילת משכנתא, כלומר בהתחייבות כלכלית ארוכת טווח הנשענת במידה רבה על הכנסה קבועה. אנשים העובדים במקום עבודה קבוע זמן רב יכולים להתחייב למשכנתא בקלות רבה יותר מאנשים המרבים להחליף את מקומות העבודה שלהם. כמו כן, אנשים בעלי משכורות גבוהות יותר יכולים להתחייב ביתר קלות לנטל המשכנתא מאנשים המשתכרים שכר נמוך. משפחות שבהן שני בני הזוג מביאים משכורות הביתה יוכלו אף הם להתמודד טוב יותר עם המשכנתא. כמו כן, דירות למכירה הן גם פתרון נהדר עבור אנשים בעלי ממון. אלה לא נזקקים למשכנתאות ולהלוואות ויכולים ליהנות משוק הנדל"ן הן כהשקעה והן כאלטרנטיבת מגורים.
מהבחינה הפסיכולוגית רכישת דירה מחד כרוכה בהתחייבות כלכלית גבוהה אך מאידך היא מספקת ביטחון בדמות בעלות על בית הנותנת ראש שקט לרוכש כי יש לו קורת גג קבועה מעל ראשו. בנוסף, במקרה שבו יש צאצאים, מעדיפים אנשים רבים לבחור באפשרות זו מאחר וזו מאפשרת להם להוריש לשאריהם - נכס ממשי.
דירות להשכרה - מן ההיבט האישי
דירות להשכרה מתאימות יותר לאנשים צעירים שאינם מחפשים מגורים לטווח ארוך או לאנשים שאינם יכולים ליטול משכנתא מאחר ואינם יכולים לעמוד בהתחייבות הכלכלית הכרוכה בה. כמו כן דירות להשכרה מהוות פתרון אידיאלי לאנשים או משפחות המרבים להעתיק את מקום מגוריהם- בשל עבודתם, למשל. יתרה מכך,זהו פתרון הולם לאנשים ומשפחות הנמצאות במצב דינאמי כגון מצב של הרחבת התא המשפחתי או שינויים בהכנסות המשפחה.
בנוסף, דירות להשכרה הן אלטרנטיבה נהדרת לאנשים אשר אין ביכולתם לרכוש דירה או בית באזור יקר אך כן יכולים להרשות לעצמם לשכור דירה באזור שכזה. אלמנט נוסף שעשוי להשפיע על הבחירה בהשכרת דירה הוא היקף ההון האישי. ככל שההון האישי קטן יותר - הכדאיות של קניית דירה יורדת.
מן ההיבט הפסיכולוגי דירות להשכרה הן פתרון לאנשים שאינם אוהבים להתחייב לטווח ארוך. אך עבור אנשים מסוימים זהו איננו מצב אידיאלי, שכן אין להם פתרון דיור קבוע והם נגררים מדירה שכורה אחת למשנה וחשים תלישות מסוימת.
דירות למכירה או דירות להשכרה - גורמים חיצוניים
השאלה מה עדיף: דירות למכירה או דירות להשכרה איננה תלויה רק בהיבטים אישיים, יש משמעות רבה גם למגמות, שינויים ותנודות בשוק הנדל"ן ושווקי ההון בארץ ובעולם כולו, כפי שמתחוור היטב מן המשבר הכלכלי הנוכחי.
גובה הריבית במשק הוא קריטריון חשוב בקבלת ההחלטה: אם הריבית במשק נמוכה זהו זמן טוב לקחת בו משכנתא. אם הריבית גבוהה אזי דירות להשכרה הופכות לאופציה כדאית יותר. גם למצב שוק הנדל"ן נודעת חשיבות. אם מחירי הדירות גבוהים, מוטב לא לרכוש דירה ואותו עקרון תקף גם למחירי השכירות.
גם לתחזיות פיננסיות וכלכליות יש השפעה על הכדאיות של כל אחת מן האלטרנטיבות: דירות למכירה או דירות להשכרה. כאשר באים לקבל החלטה חשוב להתייחס לתחזיות אלו בכובד ראש ולהבין, אם באמצעות מומחים ואם באמצעים אוטודידקטים - כיצד שינויים עתידיים יכולים להשפיע על כל אחת מן החלופות.

השאלה האם לבחור באפיק של דירות למכירה או בזה של דירות להשכרה הוא לעולם לא קל. כמובן שישנם יתרונות גם לדירות להשכרה וגם אם מדברים על דירות למכירה. מקווים שעזרנו בבחירה..



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב